ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
Την Πέμπτη 20 Ιουνίου 2024 οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί στις κινητικότητες της Πορτογαλίας, Λετονίας και Ιταλίας μοιράστηκαν την εμπειρία τους, τα θετικά και αρνητικά και τις καλές πρακτικές που είδαν στις χώρες που επισκέφτηκαν, στους εκπαιδευτικούς σου σχολείου μας αλλά και σε εκπαιδευτικούς άλλων σχολείων ύστερα από φιλική πρόσκληση.
Ξεκινώντας, ο διευθυντής του σχολείου χαιρέτησε την εκδήλωση και στη συνέχεια έγιναν οι παρουσιάσεις. Αρχικά, γινόταν προβολή των βίντεο που οι μαθητές είχαν ετοιμάσει και μετά τον λόγο έπαιρναν οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί με ταυτόχρονη προβολή της ιστοσελίδας του προγράμματος
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Τζανίδης συμμετέχων στην κινητικότητα στο Escola Secundaria Adolfo Portela στην Agueda της Πορτογαλίας 18-22/9/2023 μεταξύ άλλων τόνισε: "... οι μαθητές καθώς προσέρχονται στο σχολείο "χτυπούσαν κάρτα" για να ελέγχεται η παρουσία τους. Ενώ στην είσοδο παρευρίσκονταν ένας υπάλληλος του σχολείου που παρακολουθούσε τη σωστή λειτουργία..."
Ακολούθησε η διάχυση της κινητικότητας στο Gulbenes Novada Vidusscola στο Gulbene της Λετονίας 15-19/10/2023. Συνοδοί εκπαιδευτικοί ήταν η κα Χρυσούλα Δρίτσαρη και ο Ευάγγελος Τζανίδης. Μεταξύ άλλων ανέφεραν "...Οι δράσεις ήταν πολύ καλά οργανωμένες και εστίαζαν στην ενθάρρυνση των μαθητών να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και στη συνεργασία σε μεικτές ομάδες.
Μια καλή πρακτική ήταν η επίσκεψη σε χώρους εκπαίδευσης (σχολεία και κέντρα απασχόλησης) ατόμων με ειδικές ανάγκες, όπου οι επισκέπτες μαθητές δεν ήταν απλοί παρατηρητές αλλά συμμετείχαν είτε σε κοινά παιχνίδια είτε σε εργαστήρια τεχνικών εργασιών (ξυλουργική, μαγειρική, μικροτεχνία). Έτσι, επιτεύχθηκε η συμπερίληψη με βιωματικό τρόπο αλλά και η σύνδεση με την επαγγελματική απασχόληση. Μια άλλη καλή πρακτική ήταν ο σχεδιασμός επιχειρηματικών μοντέλων από τους μαθητές σταδιακά, με την αξιοποίηση των στοιχείων που οι ίδιοι συνέλεγαν από συνεντεύξεις με επιχειρηματίες ή προϊσταμένους δημοσίων φορέων. Έτσι, κατέληξαν σε δικά τους συμπεράσματα βασισμένα στην εμπειρία και τα χρησιμοποίησαν σε συνδυασμό με τη δημιουργικότητα και την επινοητικότητά τους για να υλοποιήσουν καινούριες ιδέες. Ήταν ενδιαφέρουσα η πρακτική της προγραμματισμένης και σχεδιασμένης κινητικότητας των παιδιών στην περιοχή σε μεικτές ομάδες στις οποίες υπήρχε πάντα ένας ντόπιος μαθητής. Έτσι, το περιβάλλον δράσης και εργασίας των παιδιών εναλλάσσονταν καθώς έφευγαν από το σχολείο και επέστρεφαν κατά τη διάρκεια της ημέρας ανάλογα με τις ανάγκες του πρότζεκτ..."
Η διάχυση των κινητικοτήτων ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση της μετακίνησης στο Liceo Scientifico Statale S. Avarino στο Partinico, Σικελίας στην Ιταλία 15-19/4/2024 από τη συμμετέχουσα εκπαιδευτικό κα Δήμητρα Ντόμπρου η οποία επισήμανε: "...Όπου και να γυρίζαμε, βλέπαμε παντού κυρίαρχο το Ελληνικό στοιχείο. Από τον αρχαίο ελληνικό ναό στη Σεγέστη και τα περίφημα ψηφιδωτά του Μονρεάλε μέχρι και στις ονομασίες καταστημάτων. Ωστόσο, ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε το γεγονός ότι είχαν μια ημέρα προς τιμήν της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας. Έτσι, συμμετείχαμε με ιδιαίτερη υπερηφάνεια, ως Έλληνες, στις εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν στο σχολείο S.Savarino, που προβάλλουν την επίδραση της Ελληνικής γλώσσας στον Ευρωπαϊκό πολιτισμό..."
Ακολούθησε ένα σύντομο διάλειμμα ...
... και στο επόμενο μέρος απαντήθηκαν ερωτήσεις και απορίες των παραβρισκομένων σχετικά με την οργάνωση των μετακινήσεων, τα οικονομικά κα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου